sobota, 9 maja 2009

Félix Morisseau-Leroy

"Bardzo dobrze
Bardzo dobrze, sędzio
Bardzo dobrze, pośle
Bardzo dobrze, królu
Bo co mam powiedzieć...
Mówię to co mogę
Bardzo dobrze...
Dajcie mi po karku
Objedzcie do reszty
Zajmijcie mi łóżko
Jakżeby inaczej, córka poda kawę
Pewnie wam się nada
Bardzo dobrze...
Oho, jest policja
Policzy mi kości
Bardzo dobrze
Wsadźcie mnie za kratki
Co mam więcej mówić
Mówię: bardzo dobrze
Ale się upiję jak przyjdą wybory...
Bardzo dobrze, księże
Niech ksiądz powie: bracie
Niech ksiądz to powtórzy
Bardzo dobrze...
Zasadźcie mnie w folklor
Piszcie o mnie książkę
Kupcie mnie za grosze
Sprzedajcie mnie drogo
Bardzo dobrze"

Félix Morisseau-Leroy, Haiti

Wanda Leopold, Zbigniew Stolarek „Antologia poezji afrykańskiej”, s.17, Ludowa Spółdzielnia Wydawnicza, 1974

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jak masz ochotę to skomentuj