wtorek, 19 maja 2009

Lapidarium

ZUS chce wypłacać emerytury i renty przelewami. I pewnie nie chodzi wcale o ułatwienie życia emerytom, lecz o to, że gotówka w systemie finansowym państwa jest w tej chwili na wagę złota.
Trochę "pary" w tej sprawie puściła Zyta Gilowska w wywiadzie przyznając, że mogą być kłopoty z wypłatą środków budżetowych. Jednocześnie sprytnie uniknęła odpowiedzi na pytanie czy wypłaty rent i emerytur są zagrożone. Co ciekawe, cytowany wywiad ukazał się w wersji elektronicznej "Kuriera Lubelskiego" na pierwszej stronie. Po godzinie z niej zniknął...



Medialna nagonka na Libertas z jednej strony może rzeczywiście zmierzać do osłabienia pozycji PiS'u, przed wyborami do Europejskiej Rady Komisarzy Ludowych. Z drugiej zaś strony widać wyraźnie, że "salon" wpadł w panikę. Koalicja pro-kolonialna PO-PiS-SLD-PSL czuje oddech na plecach? Unia potrzebuje reform, ale nie da się ich osiągnąć bez pogonienia lewaków. Z drugiej zaś strony trzeba zacząć inaczej definować scenę polityczną. Ale o tym już było...


W radiu usłyszałem, że jakiś prokurator zwalczał "opozycję demokratyczną". To znaczy, że opozycja dzieliła się na demokratyczną i tą niedemokratyczną. O ile ta demokratyczna (Kuronie, Michniki i Drogi Bronisław) jest mi znana aż nad to, o tyle o tej drugiej wiem nie wiele. Może chodzi o Kornela Morawickiego i Solidarność Walczącą? Bo skoro istniała demokracja ludowa, a lud generalnie miał system w d.p.e, o tyle opozycja też mogła być oficjalna (salonowa) i ta prawdziwa.



Zaczynam dochodzić do wniosku, że film Matrix (oczywiście część 1) jest alegorią naszych czasów: Nie wszyscy nadają się do wybudzenia. Ostatnio obejrzałem ten film ponownie po 10 latach i powalił mnie.
Mój syn zacytowałby Choudera: "Czasami trudno odróżnić jest dobry ser od brudnych nóg" :-)

1 komentarz:

  1. Re: Matrix
    Za każdym razem gdy go oglądam to się boję, że mnie nikt nie wybudzi.
    Film jest genialny...
    W.

    OdpowiedzUsuń

Jak masz ochotę to skomentuj